Sidor

lördag 14 november 2015

Soligor macro 100mm f 3.5

Så blev det då dags att testa Soligor macro 100mm som jag köpte ihop med lite andra objektiv på tradera. Det var det här objektivet jag ville ha och därför lade jag bud. Ett macro har jag velat ha en tid men pengar att köpa ett har det varit värre med därför blev jag nöjd när jag vann auktionen. Det är en del damm även i det här objektivet så jag får se om jag ger mig i kast med att försöka göra rent även det här.
Här är bilderna från idag jag fotade allt med bländare 5.6






Jag blev rätt nöjd med kvalitén på bilderna så det här objektivet kommer att få bo kvar här. Hade varit kul att fota lite blommor men nu finns det inga kvar

2 kommentarer:

  1. Den sista bilden är helt magnifik tycker jag! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är en bild som jag hade svårt att avgöra om jag tyckte om eller inte

      Radera