Sidor

söndag 15 november 2015

Helgbilden 2015-11-15

Den här helgen har det blivit mycket lekt med objektiv på olika sätt. Jag köpte ett par beg manuella objektiv och givetvis måste jag då testa dem.
Ett av objektiven var ett Soligor macro som på utländska sidor kallas för fattigmans macro vilket passar mig bra. Pengar är en bristvara så därför var det extra kul att få tag på ett billigt macro.
Bortsett från lek med objektiv så har det i vanlig ordning blivit en del promenader med hundarna. Idag var det så fint med dimman och jag tänkte att jag på vägen hem skulle fota vid sjön. Det gjorde jag men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Dimman hade nämligen lättat när vi skulle ta oss hem.

Så här har min helg varit, för att se hur andra har haft det eller vara med själv så är det bara att besöka Helgbilden.

4 kommentarer:

  1. Spelar väl igen roll om det är billigt, bilden blev ju bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det spelar roll, hade det inte varit billigt hade inte jag haft råd=) Därför tycker jag att det är positivt att det finns objektiv i billighetsklassen som fungerar helt okej.

      Radera
  2. Ja fast de bilderna är hur vackra som helst. Sedan att himlen är utbränd gör ingenting för när det är sådant väder är det så den ser ut. Även jag hade utbrända himlar och det är verkligheten som är intressant att visa. Den där bryggan ser så inbjudande ut att sitta på och filosofera att jag blev alldeles drömsk nu. Bra jobbat med ditt nya objektiv. Psst jag har bara en makrotillsats till min kamera och det där med fattigmansmakro låter inte så dumt för mig heller.

    SvaraRadera
  3. Så kul med nytt objektiv! Jag har också lekt med ett nygammalt objektiv i helgen. Jag köpte ett objektiv för länge sedan, också en fattigmansvariant enligt beskrivningen, men har inte börjat testa det förrän nu. Dina bilder blev väldigt fina. Jag gillar när himlen är jämngrå, det ger en litet melankolisk stämning till bilden. Men jag förstår att du velat få med dimman. Jag brukar springa ut med kameran när dimman ligger över ängarna här hos oss, men ofta är jag för sent ute.

    SvaraRadera