Sidor

söndag 15 november 2015

Fototriss-Rostigt

Temat den här veckan på fototriss är rostigt. Fler bidrag går att se här
Mina motiv hittade jag på morgonpromenaden i byn med hundarna.

Mitt första motiv är handtaget/låset på grinden till vår trädgården. Grinden tillverkades här i byn, en av fördelarna med att bo i en by är att det finns människor som är duktiga på mycket. Tanken var att vi även skulle måla handtaget/låset men nu är det lite för sent i år för det.
Motiv nummer två är broräcket på bron över Lömån/Lömman.
Mitt sista motiv är muttern som gör att vår och ett par andras brevlådor inte ligger på marken

9 kommentarer:

  1. Det finns visst rost lite varstans om man bara har ögonen öppna! Snygg triss där jag faller för din första bild där handtaget som har fått frostdekor! Gillar muttern nästan lika mycket!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Snyggt illustrerat! Snygg vinkel på broräcket:) Trevligt med historiken bakom :)

    SvaraRadera
  3. Tycker din nytagen triss är helt suverän! Gillar alla tre motiv, men tycker speciellt mycket om tvåan - den är så mystisk.

    SvaraRadera
  4. Handtaget var läckert ...med frosten

    SvaraRadera
  5. Blå rost var annorlunda och snygga färger i den sista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosten är inte blå, gissar att du syftar på andra bilden. Det är kylan och frosten som ger det mesta en blå ton men jag tycker i alla fall att rosten syns

      Radera
  6. Väldigt fina bilder, gillar också storleken på bilderna!

    SvaraRadera
  7. Tycker du gjorde riktiga fynd på din promenad med vovvarna !! Gillar liksom Tony att bilderna är stora sen faller jag väldigt mycket för broräcket ! Väldigt snyggt !

    SvaraRadera