Sidor

torsdag 26 november 2015

Fel kamera och objektiv

Det fanns en anledning till att jag kände att jag ville ha en bättre kamera än k10d och det fanns även en anledning att jag köpte objektivet Pentax 60-250. Autofokus på K10d är lite seg och det samma går att säga för Pentax 55-300. Nu är det halt ute och eftersom jag inte är så pigg på att förstöra min K3 eller min Pentax 60-250 genom att ramla på dem så blev det Pentax K10d och Pentax 55-300 som fick följa med ut. Jag och hunden skrämde iväg 4 rådjur och de stannade till efter en lite bit. Jag såg framför mig ett fint kort men objektivet hade svåra problem med att fokusera och när det äntligen gjorde det så tog jag det här kortet.

Tittar man noga så ser man i alla fall häcken på ett rådjur

1 kommentar:

  1. Ja, det där med objektiv är inte lätt tycker jag. Jag har ett vidvinkelzoom som jag är ganska missnöjd med, eftersom bilderna blir oskarpa när ljuset är litet sämre. Nu önskar jag mig ett fast objektiv istället, med stor bländare, så kanske det blir roligare att fota igen.

    SvaraRadera