Sidor

torsdag 18 juli 2024

En efter en vaknar liljorna

 Efter ett ordentligt regnovädret i ca ett dygn så har en del av liljorna börjat slå ut. Kungsliljorna har börjat veckla ut sina blommor lite smått. Och varje år ångrar jag att jag inte köpte nya rosa kungsliljor efter att de jag hade dog. Nu är de vita också fina och jag är glad att de kommer tillbaka varje år.


Tiger babies har också börjat blomma. Min mobil lyckas inte riktigt fånga färgen men nästan får duga idag. Om vi slipper regn någon gång blir det bilder med kamera senare.


Om jag minns rätt så ska de vita tigerliljorna vara sweet surrender men jag tror jag fick fel när jag köpte dem. Inget jag bryr mig om för oavsett sort så är de fina.


Sista liljan som har vaknat är asiatliljan Netty's pride.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar