Sidor

onsdag 17 juli 2024

Borstnejlikor

 Jag kände att borstnejlikor förtjänade ett eget inlägg och nu tar jag mig tid att göra slag i saken. Det är en dag med ett evigt regnande och då passar det bra att titta igenom bilder som jag tagit de senaste dagarna och ta och publicera. Det var några år sedan som jag upptäckte borstnejlikor och om jag minns rätt så var det några frön med i en sommarblandning av frön. Att upptäcka nya blommor genom fröblandningar är utmärkt. Man vet inte vad man får för blommor men garanterat hittar man någon favorit. Efter att jag upptäckte borstnejlikor så köpte jag en påse frön året efter med bara borstnejlikor och efter det så har de spridit sig i trädgården. Absolut en blomma som inte passar överallt eftersom de breder ut sig men utmärkta på platser var det inte gör något. De olika färgkombinationerna gör det bara roligare. Här kommer några av borstnejlikorna i trädgården.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar