Sidor

lördag 29 juni 2024

Krollilja

 I år är det då inte mycket med mina krolliljor. Den enda blomstängeln har väldigt ledsna blommor.


Jag gissar att misären kommer sig av att krolliljorna hade kommit upp någon dm och sedan blev det riktigt kallt. Nu i efterhand borde jag kanske ha planterat krolliljor på någon plats som är mindre skyddad så att de inte vaknar för tidigt på våren. Att försöka flytta dem nu utan att skada blommor runt om tror jag blir väldigt svårt så den får stå kvar ändå. 

För någon dag sedan var makonfjärilar på besök i trädgården och så fort det sker hämtar jag kameran. De brukar inte stanna länge och de gjorde de inte den här gången heller men några bilder hann jag med. Borstnejlikor och syrenblommor verkar vara vad de föredrar i den här trädgården.



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar