Sidor

onsdag 17 juli 2024

Minns inte sorten

 Det hade kanske varit kul att minnas sorterna av liljor som jag har men det gör jag inte. I en del fall så har även lökarna visat sig vara andra sorter än jag köpte så det är kanske inte så noga att minnas ändå. Här i trädgården är alla liljor välkomna oavsett färg och form. Nu har en rödaktig asiatisk lilja börjat blomma och det finns fler av den sorten runt den här så snart blir det många färgklickar.

De två plantorna av stjärnflocka blommar också.


För några år sedan så köpte jag en otroligt mörk stjärnflocka som nästan var svart. Den fick jag dock aldrig njuta av för grannarnas jävla katt hade sönder den. Eländet till katt sket och grävde i våra rabatter jämt och den grävde sönder stjärnflockan helt. Nu finns inte katten kvar tacksamt nog så om jag hittar en ny mörk stjärnflocka så lär jag köpa den.

Hyacintvivan kom tillbaka även i år och jag tycker nog att plantan blir lite större varje år.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar