Sidor

fredag 15 januari 2016

Ibland har jag tur

Jag satt och googlade på fm för att ta reda på vad ett motljusskydd till Pentax 35 skulle kunna tänkas kosta. Dumt nog så får man inte med något motljusskydd till det objektivet. Nu ville jag mest ha ett motljusskydd för att skydda linsen mot snö och annat man kan få över sig på promenader i skogen. Så surt att ta en bild och upptäcka att det är vatten/snö på linsen. Det visade sig att motljusskydden inte var så dyra men jag kände ändå inte för att lägga 150 på det. Istället rotade jag runt bland de manuella objektiven som bor här och till min glädje visade det sig att motljusskyddet till chinon passade på objektivet. Så det blev en lösning som inte kostade mig något.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du hittade det du behövde bland dina egna saker! Det är bra att gå igenom sina egna saker ibland, man kan göra fynd. Ha en bra fredagkväll!

    SvaraRadera