Sidor

söndag 20 december 2015

Stigar jag inte vandrat på länge

En del promenadstråk gick jag ofta för många år sedan men av någon anledning slutade jag gå där. En av anledningarna var att en mindre trevlig älgko höll till här och henne ville man inte träffa på. Risken var nämligen att hon gick till attack. Idag kom jag på att det kunde vara trevligt att gå här på nytt.

 Under åren som jag inte har vandrat här så har träden börjat växa upp på nytt. Allt ser lite annorlunda ut.

Man vandrar så att man har älven på ena sidan om sig och som synes så är det inte mycket is än.
På en liten höjd har någon för många år sedan ställt en bänk och när vädret är fint kan det nog vara en trevlig plats att sätta sig. Utsikten från platsen var bänken står ser ut så här.

Ibland slår det mig hur vackert det faktiskt är här i närheten av byn.
Fler bidrag på Helgbilden hittar man i vanlig ordning här

9 kommentarer:

  1. Vilken vacker utsikt, den som placerade bänken där gjorde det bra. Arga älgkor är inte roliga att tas med, jag förstår att du undvek platsen.

    SvaraRadera
  2. Härligt promenadområde! Arga älgar är inte att leka med, hoppas den har flyttat till ett annat område!
    GOD JUL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älgen var inte smart nog att flytta. Det beslutades om skyddsjakt på henne men innan hon hann bli skjuten tog vargarna henne

      Radera
  3. Storslagen vy den sista och visst är det härligt att promenera i skogen där man kan se så mycket iaf i fantasins värld. Ja en gammal älgko skall man ha respekt för. God Jul

    SvaraRadera
  4. Rogivande promenader där! Åtminstone utan aggressiv älgko...
    God Jul!

    SvaraRadera
  5. Mycket vackert. det är ju s att man blir hemmablind helt enkelt men rätt som det är så upptäcker man saker som gör en glad
    Ha en fin och skön JUL
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Otroligt vackert! Där skulle jag gärna vilja vandra omkring! God Jul!!

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen en fin promeandrunda, tur att älgen är borta för de kan vara rätt läskiga om de blir för närgångna.

    SvaraRadera