Sidor

söndag 13 december 2015

Att fota ovetande människor

Jag personligen avskyr att vara med på bild och uppskattar inte alls folk som gömmer sig bakom ordet gatufotografer och fotar fritt. Vad lagen säger är jag fullständigt medveten om. Det jag starkt ogillar är människor som anser att bara för att något inte är olagligt så är det fritt fram att sluta respektera andra. Idag knäppte jag en bild på en i byn som garanterat inte var medveten om det. Jag funderade en bra stund på om jag skulle publicera bilden här eller inte. Frågan jag ställde mig var hur jag skulle reagera om någon tog en liknande bild på mig och publicerade den. Efter att ha funderat en stund kom jag fram till att jag inte skulle ta illa upp eftersom bilden är tagen på ett sådant långt avstånd. Därför väljer jag nu att visa den här bilden.
Om den jag fotade ser det här och inte alls uppskattar det så är det bara att säga till så försvinner bilden.

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig, jag har insett att det vore trist att inte ha bilder på mig tillsammans med familjen och i viss mån med hundfolket men i övrigt hatar jag också att vara med på bild. Men den här bilden tycker jag inte är någon fara, åtminstone hade inte jag blivit upprörd om det var jag på bilden. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite så jag tänkte. Misstänker att det krävs att man bor här för att kunna identifiera vem det är

      Radera