Sidor

söndag 18 oktober 2015

Fototriss-Rött

Jag beslutade mig för att vara med på fototriss den här veckan och den här veckan är temat rött. Den här veckan är det även en tävlingsomgång och det man kan vinna är presentkort från Coolstuff och något man alltid behöver är minneskort.
Jag tänkte att det skulle bli lätt att hitta tre motiv på morgonpromenaden men det visade sig bli lite klurigare än jag hade tänkt mig.
På eggen såg jag några röda rönnlöv så det fick bli första motivet.

Sen var det bara att fortsätta spana efter motiv och i diket såg jag några nypon.

Sista motivet letade jag efter i trädgården och efter att ha tittat på vinbärsbusken en stund så upptäckte jag några bortglömda bär.

11 kommentarer:

  1. Härliga närbilder med vacker mörk bakgrund. Gillar motivvalet med de små röda detaljerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var en utmaning att hitta röda saker

      Radera
  2. En vacker triss, jag tycker väldigt mycket om alla bilderna!
    Berit E

    SvaraRadera
  3. Bilden på det ensamma nyponet tycker jag mest om

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder jag gillar de där små detaljerna i bilden
    Ha det gott
    Meta

    SvaraRadera
  5. Toppenfina, och snyggt komponerade bilder! Vinbäret på tredje bilden ser nästan ut som ett öga i en science fictionfilm.

    SvaraRadera
  6. Så fina röda ting du hittade i naturen i din närhet. Snygga foton!

    SvaraRadera