Sidor

torsdag 11 augusti 2022

Ny kamera och en korsning

 Det blev som så att jag beställde en Pentax k-3 iii när de var tillräckligt prissänkta. Jäkligt mycket pengar ändå men min k-3 var inte så fungerande och eftersom jag fotar mycket är en fungerande kamera att föredra. Bara att slippa slita för att få runt reglaget/ratten för att få kameran att starta har varit en stor skillnad. Nu kom kameran igår så jag känner inte att jag har mycket till åsikt om den än. 

Förra året samlade jag in frön i trädgården från vallmon Danish Flag. I våras hade jag ut fröna och har sett fram emot att de ska blomma. Igår slog de ut och det visade sig att vallmon Danish Flag hade korsat sig med opium vallmon jag har och hade i trädgården. Jag trodde inte att de skulle lyckas korsa sig för jag har haft sorterna ordentligt åtskilda i trädgården. Lite synd är det att jag inte har några Danish flag längre men korsningen är fin den också. Blommor som skapar nya varianter är alltid kul.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar