Sidor

lördag 6 augusti 2022

En klump i trädgården fångade mitt öga

 Klumpen visade sig vara en sparvhök igen. Jag gissar att det är samma som kom tilbaka men säker är jag inte.


Efter att ha skuttat runt lite på gräsmattan så flög den upp och satte sig på staketet. Ladusvalorna uppskattade inte närvaron av den men den brydde sig inte.


Efter att ha fotat en del genom fönstret i vardagsrummet beslutade jag mig för att öppna fönstret lite försiktigt. Jag hoppades att sparvhöken skulle sitta kvar och sådan tur hade jag.



Den satt kvar en bra stund.

Till slut tröttnade den och gav sig av


Den flög rätt mot mig så jag hann bli lite nervös och om jag inte hade börjat vifta med armarna så är jag inte säker på att den inte hade flugit in genom fönstret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar