Sidor

lördag 20 juni 2020

Men så less jag blir

Våra äppelträd har blivit hårt angripna av lövvivlar i år och så här ser i stort sett alla blad på äppelträden ut.
Lövvivlarna fick en snabb död efter den här bilden.
Nu på kvällen noterade jag att vår alpklematis George inte såg ut som den ska.
Nästan alla blad var borta och den såg bra ledsen ut. Vid en närmare inspektion hittade jag anledningen.
Och anledningen heter klematisbladstekel. Hela plantan var full av de här jäkla larverna. Jag tog död på alla jag hittade och insåg efter det att jag nog borde titta på våra andra klematiser. Det var inte kul. Så här små var klematisbladsteklarna på en annan klematis.( det fanns även mindre men de lyckades jag inte plocka utan att mosa dem och nej manikyr är inte min grej).
Klematisen jag hittade den här på är en Margot Koster som vi har på sidan av trappen till huset. Så här såg den ut nu sedd från sidan.
Jag misstänker att även den kommer att vara kal i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar