Sidor

lördag 27 juni 2020

Det tar aldrig slut

I dag upptäckte jag att bladen på spritärtorna såg konstiga ut.

Kul med ännu fler otäckingar i trädgården. När man tittar på baksidan av bladet så går det att se larven som orsakat gångarna.
Nu blev det inte en bild på samma blad från bägge sidorna men det är inte det viktigaste. Efter lite googling kom jag fram till att det handlar om ett angrepp av minerarflug larver. Kul kul. Jag har plockat bort alla angripna blad som jag hittade så nu hoppas jag på att inte se skador på några fler blad. Sockerärtorna var det inget angrepp på än så jag håller tummarna för att det fortsätter så.
För en stund sedan var jag i trädgården och upptäckte att något ätit på rosenskäran, jag valde att inte titta närmare utan tar det i morgon. Jag förstår inte varför det ska vara så vansinnigt mycket skadeinsekter i år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar