Sidor

tisdag 30 juni 2020

Första liljan och helt klart inte mitt odlingsår

Det har gått så långt att jag drar mig för att titta till det vi odlar för jag räknar med skadedjur på allt. Jag tog mod till mig och tittade till rädisorna och jag blev inte glatt överraskad.
Så här såg bladen ut och det går att se en grön larv genom hålet i blasten
Så här ser en av larverna ut när man tittar lite närmare.


Jag har googlat för att försöka få reda på vad det är för larv men gav upp så jag vet fortfarande inte vad det är. Om det blir något odlat i trädgården nästa år återstår att se för det här gör mig inte så sugen på att odla något mer

En trevligare nyhet är att den nyaste liljan i trädgården också blev den som började blomma först. Nu räknar jag inte med kungsängsliljorna eller klockliljorna för de blommade för ett bra tag sedan. Det finns en brandlilja i trädgården och den lyser upp fint med riddarsporrar bakom sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar