Sidor

måndag 7 september 2020

Spanade efter motiv

 Solen lyste under promenaden i skogen och jag gick och spanade efter något att fota. Jag hörde rådjur som skuttade iväg men det gick inte att se dem på grund av träd. Inga fåglar syntes till och jag började istället spana på marken efter ställen som ljuset lyste upp. När jag gick och lullade i min egen värld märkte jag att hunden stannade till så jag tittade åt hållet han spanade. Där kom en räv rakt mot oss och gjorde ett tvärt stopp när den upptäckte oss och sprang fort iväg åt ett annat håll. Om jag hade varit lite mer uppmärksam så hade jag nog hunnit ta en bild. Får hoppas att räven visar sig igen någon dag och att jag är lite mer på alerten eller att den står stilla lite längre tid.

Istället för en bild på en räv så blir det en bild på vallmo som insekterna uppskattar något enormt och en bild på blommhavet i trädgården.




3 kommentarer:

  1. Men oj vad många bin på samma blomma, det har jag aldrig sett! Och en humla där inne också.

    Är det någon som har bigård i närheten eller är det vildbin som kommer på besök?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att det är bin utan bara blomflugor, inte duktig på att identifiera de olika sorterna av blomflugor så jag tänker inte ens försöka

      Radera
  2. Där ser man hur bra koll jag har - så ser inte blomflugorna jag sett här ut, de är mycket mindre luddiga även på nära håll och har skarpare färger. Coolt med så många olika.

    SvaraRadera