Sidor

söndag 13 september 2020

Lite besviken

 För några år sedan så upptäckte jag att en i byn hade krolliljor på sin vildvuxna del av trädgården. Han hade själv inte lagt märke till det innan jag uppmärksammade honom på det. Han erbjöd mig att gräva upp en lök men av någon anledning så gjorde jag aldrig det. Att komma något år efter och fråga om jag får gräva upp en har inte känts aktuellt. Eftersom jag inte riktigt har kunnat släppa att jag vill ha krolliljor så köpte jag en lök i våras. Nu hade jag inte räknat med att den skulle vakna i år men det kom en stjälk och så kom det blomknoppar. En blomknopp har nu slagit ut och jag har kunnat konstatera att det inte alls är en krollilja av sorten Claude Shride. Det känns så tråkigt när jag har sett fram emot en speciell blomma och så är det en helt annan. Lite tappar jag lusten för att köpa liljelökar när man inte får det man beställt och betalat för. Löken kommer från en rätt stor firma på nätet så jag tycker att de borde ha bättre koll. Så här ser blomman ut.

Efter att ha sökt lite på nätet så tror jag att det är sorten Scheherazade. Den är väl fin men jag är inte så förtjust i rosa blommor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar