Sidor

måndag 17 augusti 2020

Rött

 Det är flera år som jag har försökt få vallmo Danish flag att ta sig i trädgården men det har aldrig gått. Förra året valde jag att förså en bunt inne så att jag äntligen skulle få några att blomma. Det fungerade och blommorna är verkligen ett blickfång. Min tanke var att göra samma sak i år men det blev aldrig av så jag valde att så direkt ute. Jag hade en förhoppning om att fröerna som jag själv skördat i trädgården skulle vara tåligare än de jag hade köpt. Nu vet jag inte om det beror på det men en del blommar och fler är på gång.

I våras köpte jag röda tigerliljor på Bulbs och nu har två av tre börjat blomma. De är väldigt mycket mindre än mina gula men de gula köpte jag för många år sedan så de röda blir nog större med åren. Fina är de och det är kul med tigerliljor med kraftigare färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar