Sidor

onsdag 20 maj 2020

Vårtecken och lärka

Jag var glad att jag såg det här vårtecknet på rätt långt avstånd.
 Inte kul att promenera på vägen när gruset ska sopas bort. Nu kan det kanske verka lite sent att sopa vägen nu men det är det inte här. Det är inte ens varje år som vägen blir sopad så det är bra när det blir gjort. Nu har förhoppningsvis glaset som låg på vägen försvunnit.

I morse lyckades jag äntligen få en bild på en liten fågel. Fåglar av den här sorten har jag försökt identifiera många gånger. De flyger alltid upp innan jag hinner ta någon bild och de stiger fort upp högt på himlen. I dag däremot så valde en att vara kvar på marken. Bilden är tagen med 300mm och är beskuren så jag var inte nära.
Jag gissar att det är en sånglärka men precis som vanligt så är jag inte säker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar