Sidor

fredag 22 maj 2020

Fint väder i ett par dagar

Det har gjort att trädgården vaknat och att jag har rensat ogräs. Lite känns det som om ogräset dyker upp på nytt bara jag vänder ryggen till och så är det nog. Mer glädjande är det med efterlängtade blommor som visar sig. Här är en del som visar sitt vackra jag nu.





Varje vinter säger jag att fönsterbrädorna och köksbordet inte ska bli fyllda av odlingar och ändå blir det så varje år. Jag hittar alltid någon blomma som jag måste så och efter det hittar jag en till och så en till och en till. Det gör att jag alltid är väldigt trött på att vattna och ta hand om en massa plantor och när det är kallt länge hinner jag bli ännu tröttare. Nu är det som sagt lite varmare och då kan man om man är normalt funtad påbörja härdningen av sina plantor. Att härda plantor är något som jag aldrig har tålamod för. Att hålla på att flytta ut och flytta in växter i ett par dagar gör givetvis att fler växter klarar sig när de väl flyttar ut. Jag har som sagt däremot inte tålamod för att hålla på med det. I bästa fall får växter stå på altanen i några timmar innan jag planterar dem.
I går blev det en ny rabatt och i den hamnade en klematis, tagetes och två sorters rudbeckia. De överlevde alla natten och så hoppas jag att det får fortsätta.
I dag flyttade jag lite tulpaner till rabatten och hade ut lite vallmofrön så det kommer nog att bli snyggt och fullt med blommor på sikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar