Sidor

onsdag 16 september 2015

Tanken var

att det här inlägget skulle ha lite roliga bilder men så lär det inte bli för ute regnar det för fullt. Jag blev lite sur igår när en adapter kom med posten. Jag beställde en adapter till objektiv för ett tag sedan så att jag kan använda objektiv med m42 fattning på mina kameror. Kanske var det naivt av mig att tro att kamerafirmor på nätet säljer adaptrar som fungerar på digitalkameror. Adaptern jag fick hem fungerade absolut inte på någon av mina kameror men däremot så passade den på en analog kamera med k fattning. Inget som jag direkt har någon glädje av så efter det misstaget var det bara en äkta Pentax adapter som var intressant. Efter lite googlande så upptäckte jag att det fanns adaptrar på L-foto så färden gick dit. Att kliva in där var en upplevelse. Jag har aldrig sett så otroligt mycket kameraprylar på en sådan yta. Mest fascinerande var det att ägaren ändå verkade ha koll på var allt fanns. Jag köpte en adapter, lite dyrt men hellre dyrt och få den i handen än köpa billigt och fel. Så nu kan jag fota med de äldre objektiven som finns i huset men när det regnar så känns det inte aktuellt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar