Sidor

onsdag 23 september 2015

Ett motiv, två objektiv

Nu är det väldigt dåligt med blommor i det här huset så man tager vad man haver och i det här fallet blev det en orkidé.
Ute faller regnet och gör det rätt mörkt inne så det fick bli ISO 800 för att kunna få några bilder och bländare 4. Objektiven jag använde är Chinon 50mm 1.7 och Mamiya-Sekor 55mm 1.8. Kameran är en Pentax k10d och för att kunna använda Mamiya objektivet så var det en m42-pk adapter på kameran.
Objektiv Chinon 50mm 1.7

Objektiv Chinon 50mm 1.7

Objektiv Mamiya-Sekor 55mm 1.8

Objektiv Mamiya-Sekor 55mm 1.8
Jag gillar min k10d men nu börjar jag sakna min Pentax k3. Jag hade hoppats att den skulle komma tillbaka från service den här veckan men jag börjar tvivla på att det blir så

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar