Sidor

tisdag 21 maj 2024

Ett år senare

 Förra sommaren kom jag på att det skulle vara fint med en blomrabatt på sydsidan av huset. Vad som skulle hamna i den var jag inte säker på då men efter att ha funderat ett tag kom jag på att det skulle vara fint med tulpaner, narcisser, små lökar och ettåriga sommarblommor. Jag köpte på mig en hel del tulpanlökar och höll tummarna för att rådjuren inte skulle dyka upp på våren och äta upp allt. Jag tror att det här är första året som rådjuren inte har ätit på någon tulpan. Så här såg rabatten ut för någon dag sedan.

De låga tulpanerna framför är botaniskatulpaner som jag planterade i gräsmattan för många år sedan och de kommer tillbaka varje år. Nu har vi tulpaner på lite andra platser i trädgården också. Jag har planterat tulpaner lite här och där i förhoppning att rådjuren inte ska lyckas äta upp alla så här kommer lite tulpaner och kungsängsliljor.







Jag håller tummarna för att tulpanerna jag planterade i höstas kommer att trivas och komma tillbaka många år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar