Sidor

torsdag 16 juli 2020

Konstigt att något alls blommar

Vädret har varit katastrofalt med 12-13 grader mitt på dagen och regn. I dag är första dagen på länge med trevligt väder. Fast vädret har varit hemskt så blommar ändå rudbeckia sahara, vallmo, två liljor och lite till. Det som är nämnt med namn är det som kommer här.


Jag hade ut en blandning med sommarblommor för rätt många veckor sedan men så mycket har det inte hänt. Nu har de kommit upp någon cm och jag hoppas att de kommer att hinna växa upp och blomma.
Det är rätt många olika ställen som jag brukar handla på. Slumpen gjorde att jag 19/6 beställde gräsfrön och en vattenspridare på granngården. se. Förväntad leverans var 2-5 vardagar. Lite mer ärligt hade nog varit att skriva 5-20 vardagar. Så jäkla seg leverans som granngården lyckades med har jag aldrig varit med om. Vattenspridaren kom den 29/6 och gräsfröna kom till utlämningsstället i dag. Lärdomen är helt enkelt att man inte ska handla på granngarden.se om man vill ha sina varor inom rimlig tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar