Sidor

måndag 16 mars 2020

Två till sångsvanar

När jag var ute på promenad kom två sångsvanar flygande vid skogskanten. Jag tog upp kameran och började svära. En stor nackdel med Pentax är seg autofokus och på min Pentax Da* 60-250 som inte är så fungerande är autofokusen ännu segare. Jag hann helt enkelt inte få in någon fokus innan svanarna hade försvunnit. En liten stund senare upptäckte jag att svanarna hade vänt och var på väg mot oss så jag tog upp kameran på nytt. Den här gången gick det bättre.
En bild lyckades jag få med svanarna i fokus.
Som jag känner nu så kommer jag inte att köpa någon mer kamera från Pentax utan jag tänker slita ut vad jag har och sedan blir det nog ett annat märke. Om Pentax mot förmodan kommer med en riktigt bra kamera så tänker jag nog om men jag tror inte att det är troligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar