Sidor

torsdag 13 februari 2020

Fel huvud

När vi passerade en fågelholk på ett timmerhus reagerade jag på att det inte var ett fågelhuvud som stack ut en cm. Min hjärna kopplade efter en liten stund att det var en ekorre. Jag hann inte få upp kameran innan den var på väg ut men en bild fick jag.
Jag läste på Pentaxforums att det ibland fungerar att få liv i objektiv som har dålig motor genom att använda dem ihop med extender så det har jag provat i dag. Min Pentax da* 60-250 har varit ett favoritobjektiv i många år så det har varit tråkigt att fokusmotorn bara har velat fungera ibland. I dag använde jag då den med extender och då fungerade det hyfsat. Den var inte lika snabb som den var innan fokusmotorn började tröttna på livet men den fungerar i alla fall att fota med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar