Sidor

torsdag 8 augusti 2019

Vilken lyx det är att bo här

Det var tanken jag fick i morse när jag satt ute och rökte och en sparvhök(?) kom och landade på staketet. Jag tänkte försöka smita in och hämta kameran men fågeln försvann så fort jag rörde mig. Efter att jag hade varit inne en stund spanade jag ut genom ett fönster och där satt den. Jag hämtade kameran och hann ta några bilder innan den flög iväg igen.

Jag blev glad över att få några bilder och så började vi fixa med maten åt hundarna. En stund senare hörde jag att det var ett jäkla liv på skatorna så jag tittade ut. Att de lät var inte konstigt för sparvhöken var i full fart med att jaga. Nu hade jag så pass mycket tur att jag hann ta några bilder. Att de är långt ifrån perfekta skiter jag i för det var en häftig upplevelse.



Hade det varit lite ljusare ute och jag hade sluppit fota genom ett fönster hade bilderna blivit bättre men jag är glad för dem oavsett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar