Sidor

söndag 7 juli 2019

Vill ha

Är ord som ofta dyker upp i mitt huvud under promenader i byn. Det går inte att undvika att titta in i ett par trädgårdar och det är ofta mina ögon fastnar på någon speciell blomma/växt. Brandlilja/torparlilja är något som jag har velat ha under en längre tid och i några trädgårdar i byn växer de. Jag har tänkt att jag ska be att få bulbiller men jag har än så länge varit lite för artig för att våga fråga. En annan växt som jag har spanat på länge är mörka aklejor, jag skulle så gärna vilja få in mörkare så att de kan korsa sig men de ljusa som jag har. Det hade varit perfekt om det skulle bli någon trädgårdsdag i byn där det då skulle vara okej att besöka varandras trädgårdar och byta växter och frön. Till det sker eller jag blir modig och frågar om frön och bulbiller så får jag njuta av blommorna som vi har i trädgården. Här är en av aklejorna och en borstnejlika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar