Sidor

söndag 8 april 2018

Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM

Idag blev det dags att testa objektivet lite. Först fick det bli några bilder när jag såg motiv utanför fönstret. Att fota genom fönster blir aldrig perfekt men det fungerar.


Det var lite kul att se att vi hade besök av en steglits i trädgården igen.
Efter det fick kamera med objektiv följa med ut på en promenad. Jag hade hoppats på lite vilda djur men det var det dåligt med. En kråka flög förbi så den knäppte jag en bild på.
Väl hemma igen så hade vi besök av en hackspett och den fastnade också på bild.
Överlag så känns det som ett hyfsat objektiv. Fast det är rätt tungt så går det bra att fota handhållet och även om jag hade önskat mer färger och liv i bilderna så är de okej. När jag lärt mig objektivet lite bättre så kommer nog bilderna att bli ett snäpp bättre. För att vara ett budgetobjektiv så tycker jag att det fungerar bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar