Sidor

tisdag 5 april 2016

Nytt objektiv

Så var jag då ägare till en HD Pentax-DA Macro limited
Nu har jag velat ha en riktig Macro en tid men inte haft råd med det. Jag har spanat ett tag på Pentax 100mm macro men som sagt inte haft pengar till det. För några veckor sedan så såg jag att en affär på nätet hade ett beg ex av 35mm macron och jag började läsa om objektivet och insåg att det var väldigt bra. Problemet var bara att jag inte hade några pengar till ett objektiv. I samma veva bestämde sig min sambo för att köpa ett nytt objektiv och han ringde då affären och lyckades få till ett bra pris för bägge objektiven och då ansåg min sambo att han kunde köpa den här åt mig. Därför äger jag nu ett bra objektiv i en brännvidd som jag inte tidigare hade. Jag planerar att använda den här även till annat än rena macrobilder och jag tror allt att den kommer få följa med ut ofta så länge som det inte regnar. Väldigt bra med en snäll sambo=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar