Sidor

tisdag 26 april 2016

Den eviga frågan

För ett tag sedan kom jag på att det skulle vara trevligt med lite mer blommor i trädgården. Det resulterade i att jag för ca en månad sedan beställde blomfrön. Nu har i stort sett alla frön som skulle förgro inne tagit sig. Det hade jag inte riktigt med i mina beräkningar. Så äggkartongerna som jag sådde fröna i duger inte riktigt längre. Så lite då och då när jag orkat har jag flyttat 2-3 plantor till en kruka som de får dela på.
Det gör att det nu finns blomsticklingar i varje rum...
Nu har jag fortfarande en abnorm mängd små plantor kvar i en äggkartong så jag lär få roa mig igen med att skapa krukor av reklamblad/tidningar. Att jag gör krukorna onödigt stora beror på att jorden i trädgården är rätt dålig och det känns som om det är större chans att blommorna kommer att ta sig när de planteras ut med en hyfsad mängd jord. Frågan jag ställer mig är hur jag tänkte när jag sådde så mycket frön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar