Sidor

söndag 14 februari 2016

Helgbilden 14/2

Den här helgen kom vintern tillbaka med snö och kallare väder. Nu tar jag mycket hellre snö än regn i februari så jag klagar inte. Jag har inte varit ute så mycket som jag hade önskat men allt kan man inte styra över. Nu kunde inte jag välja ut en bild utan den här veckan fick det bli två bilder. Fler bidrag till Helgbilden hittar man i vanlig ordning hos MJ Foto

Första bilden visar vad man ser om man står på en bro i byn och vrider på huvudet lite.
Och bild nummer två visar vad jag oftast ser en bit framför mig. När han är lös så är det full fart som gäller större delen av tiden. På den här bilden så står han på bron som första bilden är fotad från.

11 kommentarer:

  1. Det verkar vara lika mycket vinter hos dig, som här hos oss. Bilden på hunden är så söt.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin hund!
    Här är det också vinter, nu vill jag ha vår med solsken och takdropp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våren kommer nog om någon månad och då får man njuta

      Radera
  3. Så fin han är, din hund.
    Miljön är nästan lika vit hos dig som hos mig. Men snön är djupare här.

    SvaraRadera
  4. Världen är vacker i snö tycker jag, så det kan få vara vinter ett tag till! Fin bild på hunden!

    SvaraRadera
  5. Detta var vackra bilder. Bild ett är ett natursceneri som är vidunderligt grant och tvåan är bedårande. Vilken vacker vän du har där. Snö är jag inte bortskämd med men jag håller med dig bättre med snö än regn den här årstiden.

    SvaraRadera