Sidor

torsdag 21 januari 2016

Som en tidning med rubriker som inte gör mig nyfiken

När jag inte har något bättre för mig så tittar jag gärna på andras bilder. Att se vackra bilder är alltid trevligt och ibland ger det mig nya idéer. Inspirerad blir jag nästan alltid och kan man förstå hur fotografen har tänkt ser jag det som ett plus. Av en slump så hamnade jag idag på hemsidan som en professionell fotograf har. Jag tittade runt på bilderna och kunde se att de tekniskt var bra men bilderna väckte inga känslor hos mig. Det kändes lite som att bläddra/scrolla i en tidning som inte har en enda rubrik som tilltalar mig. Jag vet inte varför bilderna inte väckte några känslor alls hos mig och jag tycker att det är intressant. Jag kan inte säga vad det är som gör en bild bra i mina ögon men tydligen så räcker det inte med att den tekniskt är bra.
Känns som om jag måste slänga in en bild eftersom det här är en fotoblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar